Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Segons l'associació de petits empresaris, si els comerços són substituïts per habitatges, també desapareixeran els contractes fixos que tanta estabilitat generen dins el sector
82
La possibilitat cada vegada més cercada de convertir un local en un habitatge pot debilitar encara més el teixit comercial i reduir l’oferta de tendes de proximitat, segons alerta la patronal del petit i mitjà comerç, PIMECO. Avís que fa després que aquesta setmana els canvis d’ús dels negocis hagin guanyat visibilitat a causa del nou Pla General d’Ordenació Urbana de Palma (PGOU) que obliga que els habitatges que sorgeixin de la transformació d’un local hagin de ser de protecció oficial.
El problema pot arribar si el canvi d’ús es converteix en una tendència. Recorda el president de PIMECO, Toni Fuster, que els petits i mitjans comerços són els que més contractes estables generen. Un fet clau per al mercat laboral balear marcat per l’estacionalitat derivada del sector serveis. Si els comerços són substituïts per habitatges, també desapareixeran aquests contractes fixos.
PIMECO també té clar que és una decisió personal del propietari del local i que ells no hi poden actuar directament. Explica Fuster que el problema pot arribar a ser visible especialment a les barriades i no tant al centre de Palma.
Per part de les immobiliàries, sí que han notat un increment en l’interès per comprar locals que tenguin possibilitats de convertir-se en habitatges. Consideren que és una millor inversió.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús