X

Els treballadors del primer hotel Palladium de Menorca amenacen d’aturar les obres per impagaments

Asseguren que porten fins a tres mesos sense cobrar. Hi ha obrers que han renunciat al salari i han decidit tornar a la Península

12/02/2020

Els treballadors del primer hotel Palladium de Menorca amenacen d’aturar les obres per impagaments

Imatge d'arxiu d'un treballador. /EFE

13

Els treballadors que estan fent la reforma de l’hotel Castell Playa, a Menorca, es planten i amenacen d’aturar les obres. Denuncien impagaments i l’incompliment de condicions laborals. Aquest dematí han dit prou i asseguren que no deixaran entrar camions ni material d’obra sinó cobren avui mateix. Expliquen que hi ha treballadors que porten tres mesos sense cobrar, d’altres que han renunciat al salari i han decidit tornar a la península, i que no es compleixen les mesures de seguretat perquè els encarregats d’aplicar-les tampoc cobren.

Son part dels prop de 170 treballadors de les 6 o 7 empreses contractades Inentis, a qui el grup Palladium ha adjudicat part de les obres del que ha de convertir-se en el primer establiment de la cadena de la família Matutes a Menorca. Havia d’obrir les seves portes al juny, ara, però, tot queda a l’aire de com es resolgui el conflicte laboral i no és segur que estigui llest aquesta temporada.

Entre les empreses amb qui Intentis té deutes n’hi ha de menorquines, com és el cas de Construccions Marquès, però també de la resta de l’estat. A algunes d’elles els deurien fins a 250.000 euros. Des d’Inentis asseguren que han regularitzat el pagament fa 20 dies i que, en tot cas, serien les empreses subcontractades les qui no compleixen amb els treballadors. S’espera que Palladium emeti un comunicat conjunt de resposta.

Amb aquesta reforma el Castell Playa, ubicat a s’Arenal d’en Castell, ha de passar de 3 a 4 estrelles.

12/02/2020

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT