Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
La dona que ha donat positiu a Mallorca és treballadora de l’Hospital Universitari Son Llàtzer i va tenir contacte amb una persona ingressada per un cas positiu
Foto: EFE
88 Tota la informació sobre el coronavirus
Salut ha confirmat aquest dilluns tres casos positius de SARS-CoV-2 més a les Illes Balears: dos a Mallorca i un altre, a Menorca.
En el cas de Mallorca, informa el Govern en un comunicat, es tracta d’un home i una dona que romanen en els domicilis respectius atesos pels professionals de les unitats volants d’atenció al coronavirus, mentre que a Menorca l’afectat és un home que es troba aïllat a l’Hospital Mateu Orfila. La Direcció General de Salut Pública ha iniciat ja els estudis corresponents de contactes.
L’home de Mallorca és resident i havia viatjat a Torí (Itàlia). La seva situació clínica ha permès que es faci el seguiment en el domicili, atès diàriament per la UVAC.
Altrament, la dona que ha donat positiu és treballadora de l’Hospital Universitari Son Llàtzer i va tenir contacte amb una persona ingressada per un cas positiu. També la seva situació ha fet possible un seguiment a ca seva. Atès que va presentar símptomes quan tenia lliure, de moment no es considera que cap professional hagi d’estar en situació de vigilància activa, informa el comunicat.
Pel que fa a Menorca, l’home que ha donat positiu és un turista d’Alcorcón que s’allotjava en un hotel, on també es fa ara l’estudi de contactes. En el cas dels contactes casuals de l’establiment, Salut Pública ha previst una xerrada informativa per explicar-los que poden fer vida normal però que si presenten símptomes han de quedar a l’habitació i s’han de posar en contacte amb els organitzadors del viatge o amb el 061 Salut Respon.
Davant qualsevol dubte, la població es pot dirigir al servei d’atenció telefònica 061 Salut Respon.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
La Fundació Asnimo organitza cada any un mercadet per a les famílies dels 600 usuaris que en formen part
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents