Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Reivindiquen que el trastorn s'hauria de reconèixer com una discapacitat social i no cognitiva; i hauria de comptar amb més adaptacions laborals i educatives
Segons el director de la Confederació d’Autisme d’Espanya, Jesús García, l’1% de la població és autista, la qual cosa traslladada a la població espanyola suposa 450.000 persones, i dins d’aquest espectre s’inclouen les persones amb síndrome d’Asperger, de les quals no n’hi ha una xifra exacta, però que afecta 3 de cada 5 individus per cada 1.000 habitants.
El 90% dels autistes diagnosticats són menors de 30 anys i això és degut al fet que cada vegada hi ha més reconeixement i un augment dels diagnòstics, sobretot, en la infància, entre els cinc i set anys. Tot i això, a vegades es confon i s’arriba a l’adolescència sense el diagnòstic i és ja l’adult qui acudeix per pròpia iniciativa a la consulta mèdica.
Al contrari de l’imaginari popular, no afecta la cognició. Per això, reivindiquen que el trastorn s’hauria de reconèixer com una discapacitat social i no cognitiva; i hauria de tenir més adaptacions laborals i educatives. La síndrome d’Asperger no és una malaltia perquè ni es transmet ni es cura. No hi ha malaltia en l’afectat, sinó que es tracta d’un trastorn del desenvolupament.
Per això mateix, no existeix un tractament que “curi” l’Asperger o tenir qualsevol altre trastorn d’aquest tipus. La síndrome d’Asperger és una condició que acompanya la persona tota la seva vida, i que en tot cas aprendrà a manejar amb les estratègies adequades, les quals haurà d’anar aprenent amb major o menor esforç.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
La dona, de 27 anys, hauria perdut una falange del dit gros i es troba ingressada al Mateu Orfila
Algunes fonts assenyalen que es tracta d'un pilot nord-americà de 60 anys i el seu fill de 13