La Policia Nacional ha examinat ordinadors i discs durs en tres operacions independents
La Policia Nacional ha detengut a Palma, en distintes operacions policials, tres persones, acusades de posseir i distribuir milers d’arxius audiovisuals amb material pedòfil. L’última de les detencions es va dur a terme dijous passat. La investigació va començar a Madrid, arran d’una petició del Grup de Protecció al Menor de la Unitat Central de Ciberdelinqüència.
Una de les operacions va començar amb la troballa de més de 150 arxius descarregats i alhora distribuïts per un individu que, després de diverses perquisicions, va poder ser localitzat. La Policia Nacional en va dur a terme l’escorcoll per ordre judicial i va examinar l’ordinador portàtil, quatre discs durs i dues càmeres simulades de gravació de vídeo. S’hi va trobar una gran quantitat de material pedòfil de preadolescents.
La segona operació va començar després que la Policia Nacional va detectar que s’havien descarregat i distribuït vint arxius per part d’una persona. Tan bon punt localitzat el domicili del sospitós i fet un nou escorcoll, la Policia Nacional va comptabilitzar devers 18.000 arxius.
L’última operació es va dur a terme després de la detecció d’una trentena d’arxius descarregats i distribuïts. Aquesta vegada l’escorcoll es va fer malgrat la manca de col·laboració de l’investigat, que va posar tot tipus d’excuses. Amb tot, els agents van poder localitzar diversos discs durs i un ordinador portàtil, amb 1.500 arxius de material pedòfil.
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda