Segons l'112, s'ha albirat la primera d'aquesta espècie de medusa viva a Mallorca
Foto: Bandera vermella a la platja del Molinar de Palma. /SARA MONGE
31Tancada la platja del Molinar de Palma per la presència de caravel·les portugueses. Es tracta de la primera trobada viva a Mallorca, segons ha confirmat l’112 a IB3 Notícies. Aquest dilluns van trobar restes d’exemplars morts a la mateixa zona, prop de la rosa dels vents.
Dimarts horabaixa, però, tres bussejadors varen trobar una altra caravel·la portuguesa al Puigderrós, a Llucmajor, a la zona coneguda també com Cala Delta. Els bussejadors han confirmat a IB3 Notícies que van trobar el grumer viu i que tot d’una que l’albiraren, varen avisar a l’112 per notificar-ho. De ser-ho així, la d’aquest dimecres seria la segona caravel·la portuguesa trobada viva a Mallorca.
Les diferents troballes arriben després que s’hagin retirat prop d’un centenar d’exemplars d’aquest grumer a diferents punts de la costa de Formentera la setmana pasada. A Eivissa, el passat 12 de març, es va arribar a tancar la platja de Ses Salines també per l’aparició d’alguns exemplars de ‘caravel·la portuguesa’. És una espècie de grumer que pot ser letal per a persones amb problemes cardiovasculars o d’asma.
Què és la caravel·la portuguesa i per què és tan perillosa?
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Ha finat aquest divendres als 73 anys després de patir una llarga malaltia