El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La Societat Espanyola d'Ornitologia ha identificat un total de 60 substàncies contaminants diferents als principals hàbitats aquàtics de les aus nacionals
Col·laboradors i científics de la Societat Espanyola d’Ornitologia han pres 2.600 mostres a 140 zones humides a tot l’Estat. Hi han cercat contaminació invisible i han trobat gairebé arreu substàncies tòxiques a l’aigua i el sediment; en total, 60 derivats d’hidrocarburs, medicaments, microplàstics o metalls pesants.
Aquí, a les Illes, s’han centrat en s’Albufereta, a Mallorca, i els ha sorprès la presència per damunt de la mitjana d’un analgèsic. També hi han trobat restes de medicaments per a la pressió arterial, per davall de la mitjana, i presència de cafeïna, però no de nicotina. A més, han detectat retardants de flama i pesticides.
Per saber com han arribat els contaminants a àrees naturals d’especial interès, la investigació ha de continuar. Preocupen les substàncies que s’acumulen en l’organisme i poden afectar el sistema endocrí i reproductor dels éssers vius.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran