Quin animal ha ferit la turista a peu de mar a la Platja de Palma?
Continua la incògnita, mentre s'especula quina espècie pot haver causat el que no sembla una mossegada

Un equip de l'IMEDEA ha descobert els ossos d'aquest pinsà en una cova situada en un volcà de 12.000 anys d'antiguitat
Il·lustració: Pau Oliver
35Fins fa alguns centenars d’anys, una espècie de pinsà, una petita au canora de bec molt curt i robust, vivia a l’illa Graciosa de l’arxipèlag de les Açores. No obstant això, l’arribada de l’ésser humà a aquesta illa va minvar la població de l’espècie fins que va acabar extingint-se.
Ara, un equip internacional de científics, en el marc d’un projecte liderat per Josep Antoni Alcover, de l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA, CSIC-UIB), ha descobert els ossos d’aquest pinsà, batejat com a Pyrrhula crassa, en una cova situada en un volcà de 12.000 anys d’antiguitat al sud-est de l’illa.
“És el primer ocell passeriforme extint que es descriu a l’arxipèlag, i no serà el darrer”, diu Alcover, coautor del treball publicat a la revista científica Zootaxa que s’ha centrat en l’anàlisi de la morfologia del bec per determinar la nova espècie.
Malgrat que es coneixen poques restes pertanyents a aquest ocell, són prou distintives perquè els científics hagin pogut establir que pertanyen a una nova espècie extinta de pinsà.
Llegeix aquí l’estudi publicat a Zootaxa complet
Continua la incògnita, mentre s'especula quina espècie pot haver causat el que no sembla una mossegada
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta