El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Acusen d'"escopir a la cara" l'ONU i Turquia, ja que el port és un punt clau del nou corredor marítim
Imatge d'arxiu / EFE
111El govern ucraïnès ha acusat avui a Rússia d'”escopir a la cara” a l’ONU i a Turquia amb l’atac llançat aquest dissabte contra el port comercial d’Odessa, un punt clau per a l’exportació de gra segons l’acord aconseguit ahir a Istanbul entre Kíiv i Moscou. Rússia haurà d’assumir “tota la responsabilitat” si es trenca aquest acord, va indicar un portaveu del Ministeri d’Exteriors ucraïnès, segons el portal Ukrinfrom, que recorda el paper de supervisors de l’acord del secretari general de l’ONU, António Guterres, i el president turc, Recep Tayyip Erdogan.
“És un atac de Vladímir Putin davant al secretari general de l’ONU i el president turc”, segons el comunicat emès pel portaveu del Ministeri d’Afers exteriors, Oleg Nikolenko. Les autoritats ucraïneses han informat prèviament d’un atac rus sobre el port comercial d’Odessa, punt clau per a l’exportació de gra per la Mar Negra.
“L’enemic ha atacat el port comercial marítim amb míssils de creuer classe Kalibr. Dos míssils van ser derrocats per les defenses ucraïneses, mentre que dos van colpejar la infraestructura del port”, van informar fonts ucraïneses des d’Odessa. En aquest primer comunicat es recorda ja el paper clau d’aquest port per a l’exportació de cereals, així com l’acord aconseguit ahir a Istanbul amb Rússia en aquest àmbit.
Aquest acord, afavorit per Turquia i Nacions Unides, contempla un corredor marítim per a alleujar la crisi alimentària provocada pel bloqueig rus als ports ucraïnesos de la Mar Negra. Permetrà, en concret, que vaixells de càrrega puguin exportar des de tres ports ucraïnesos -el d’Odessa, a banda dels de Pivdennyi i Chornomorsk- al voltant de 22 milions de tones de blat, blat de moro i altres cereals emmagatzemats de sitges.
Ukrinform recorda així mateix que l’acord va ser subscrit a Turquia pel ministre de Defensa de Rússia, Serguei Shoigu, i el ministre d’Infraestructures d’Ucraïna, Oleksandr Kubrakov, en presència de Guterres.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran