Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Una senyal de "prohibit entrar" al costat d'una barricada aquest dijous al centre de Kíiv, capital d'Ucraïna. / Foto: EFE - ZURAB KURTSIKIDZE
118Representants dels grups negociadors de Rússia i Ucraïna han afirmat que en la reunió d’aquest dijous s’ha acordat un alto el foc temporal en els indrets on s’estableixin corredors humanitaris per a l’evacuació de civils a Ucraïna.
L’assessor presidencial ucraïnès Myjailo Podoliak ha informat que s’ha aconseguit un acord per a un cessament del foc temporal per motius humanitaris en les negociacions d’aquest dijous amb Rússia. “Les parts han arribat a un enteniment sobre la creació conjunta de corredors humanitaris amb un alto el foc temporal”, ha assenyalat al seu canal de Telegram. “És a dir, no serà a tot arreu, sinó només en aquells llocs on se situaran els propis corredors humanitaris, serà possible el cessament al foc durant l’operació”, ha dit. Podoliak ha afegit, no obstant això, que la delegació negociadora ucraïnesa “no ha obtingut els resultats que esperava i continuarà el diàleg en una tercera ronda de converses”.
Per part seva, el cap negociador rus, Vladímir Medinski, ha assenyalat que les delegacions han aconseguit un enteniment mutu en alguns temes. “Les posicions són absolutament clares. estan desglossades per punts. En part d’elles aconseguim un enteniment mutu”, ha afirmat.
La segona ronda de negociacions entre Rússia i Ucraïna sobre la invasió russa ha tingut lloc a Belovezhskaya Pushcha, a la regió bielorussa de Brest, prop de la frontera amb Polònia.
Vladímir Putin ha convocat el seu Consell de Seguretat telemàtic. Ha tornat a justificar la invasió perquè, segons diu, “ha d’alliberar Ucraïna de la propaganda nazi”. “Mai no renunciaré a la meva convicció que russos i ucraïnesos són un sol poble”, ha etzibat Putin.
El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, ha reclamat una trobada personal amb Putin per posar fi ja al conflicte.
A banda, el president rus ha parlat aquest dijous per telèfon amb el president francès, Enmanuel Macron, per dir-li que l’ofensiva va segons els seus plans i que ara anirà a més. Els russos estrenyen els ucraïnesos en tots els fronts. Però la Guàrdia Nacional d’Ucraïna ha assegurat que a la capital s’està rebutjant l’enemic i empenyent les tropes russes cap a la frontera. Al sud-est, a la localitat portuària de Mariúpol, militars russos i rebels separatistes han augmentat la pressió durant les darreres hores.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal