És la primera patent internacional desenvolupada entre la UIB i una empresa
Foto: CATI CLADERA
21Quan una persona té una obstrucció a l’urèter, sovint per un càlcul renal, perquè l’orina segueixi fluint se li instal·la un catèter que normalment es retira passats uns dies o unes setmanes estirant cap avall.
En un de cada deu casos, el catèter es calcifica, fent que l’extracció sigui extremadament complicada i delicada.
Per trobar-hi una solució, la famacèutica Devicare va encarregar una investigació al Laboratori de Litiasi Renal de la UIB, que va trobar un compost que evita la calcificació en aquests dispositius. Un assaig clínic a nivell nacional, en 105 pacients de 9 hospitals, va demostrar l’efectivitat del compost.
Ara se n’ha fet la patent compartida a mitges entre la UIB i l’empresa. Aviat sortirà el medicament que els pacients hauran de prendre per via oral per prevenir el problema.
A més de la zona del Llevant, també els cerquen al Raiguer amb mitjans terrestres