La xil·lela afecta sobretot els ametlers i la vinya a Mallorca i les oliveres a Eivissa
Ja es coneixen els primers resultats dels experiments del Govern per determinar quines espècies són més sensibles a la Xylella fastidiosa. L’ull de llebre, la gorgollEssa i el merlot són les espècies de vinya més vulnerables a la plaga segons la conselleria de Medi Ambient. Els resultats s’han posat en coneixement del sector vinícola perquè ho tengui en compte a l’hora de gestionar els seus cultius.
La xil·lela afecta sobretot els ametlers i la vinya a Mallorca i les oliveres a Eivissa. La situació més crítica la pateixen els ametlers mallorquins, un tipus de cultiu on l’afecció és bastant generalitzada, ha dit Andreu Joan, cap de servei d’Agricultura. Això sí, la seva vulnerabilitat depèn de l’espècie i també del tipus de cultiu.
La xilel·la va entrar a Mallorca fa vint anys. La transmissió es produeix fonamentalment per un insecte. Per fer-hi front, Medi Ambient treballa per detectar el bacteri, estudiar la seva transmissió i donar suport als agricultors per fer noves plantacions.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració