A Espanya, el 5% de la població presenta anticossos, segons l'estudi de seroprevalença que ha fet el Ministeri de Sanitat
Ara mateix hi ha una quarantena de nous brots actius arreu d’Espanya i estan distribuïts per, pràcticament, tot el país. Això ha fet que s’hagin tornat a prendre mesures dràstiques. Per exemple, a Lleida, s’ha tornat a confinar la comarca del Segrià, on viuen 200.000 persones. El mateix s’ha fet a Galícia, a les comarques de la Mariña, a la costa de Lugo. A Santander i Albacete, uns altres dos brots, han obligat a confinar dos edificis que estan custodiats per la Policia. Mentrestant, hi ha diverses comarques de l’Aragó i Osca que continuen a la fase 2. Andalusia és la Comunitat que més brots actius té ara mateix, 13, el que més preocupa és el de Màlaga.
Un 1.4% dels Illencs han passat el coronavirus i han desenvolupat anticossos contra la malaltia. Arreu de l’estat aquest percentatge arriba al 5%. Són els resultats definitius de l’estudi de seroprevalença que ha realitzat el Ministeri de Sanitat a més de 68.000 persones i que s’han donat a conèixer avui.
A nivell nacional, l’estudi conclou que no hi ha diferències per sexe i que la prevalença de la malaltia ha estat més baixa als menors i adolescents. També ha demostrat que han desenvolupat anticossos aquelles persones que tenien uns símptomes més acusats i que, fins i tot, han perdut el gust i l’olfacte. També s’ha detectat una pèrdua dels anticossos en un 14% de les persones que en tenien prèviament. Això, però, no vol dir que hagin deixat d’estar protegits contra la Covid-19. Hi ha hagut un lleuger increment de les persones que tenen símptomes des de l’increment de la mobilitat.
Durant els primers anys d'IB3, va conduir el programa 'Sa bona cuina de Paquita Tomàs'