Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Són dades d'un estudi de l'ONG Shark Med per confirmar el nivell de captura de taurons a les Illes
Un 50% de les tintoreres de les Illes duen hams clavats a causa de la pesca accidental.
A les Balears hi ha 56 espècies de taurons i rajades. Molts d’ells són capturats de manera accidental pels pescadors i queden ferits. Algunes espècies de taurons del Mediterrani han desaparegut en un 98% per la sobrepesca.
L’ONG Shark Med ha iniciat un estudi sobre taurons a les Illes amb imatges inèdites i l’objectiu d’aconseguir el màxim de dades possibles per confirmar el nivell de captura de taurons a l’arxipèlag. Per fer-ho, han utilitzat un sistema de vídeo submarí remot dissenyat durant dos anys, que els ha permès filmar alguns exemplars de tintoreres, i en el qual han tingut en compte la baixa densitat de població d’aquestes espècies a les Illes.
El més innovador d’aquest sistema és que permet enregistrar imatges durant molt de temps. D’aquesta manera, és més fàcil captar els taurons en zones on no són tan nombrosos.
El projecte també vol donar a conèixer una mica més els taurons, desmitificant-ne la imatge agressiva. Des de l’organització Shark Med expliquen que els individus d’aquesta espècie no ataquen als humans de manera conscient.
L’estudi, que tendrà una durada d’un any i ha tengut el suport de la Fundació Marilles, també pretén quantificar les poblacions d’aquesta espècie.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals