Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
S'avancen els primers resultats del baròmetre de CIS, marcat lògicament per la pandèmia
S’avancen els primers resultats del baròmetre del Centre d’Investigació Sociològiques (CIS) del mes d’octubre, marcat lògicament per la pandèmia. Segons l’enquesta, ara mateix el que més preocupa els espanyols és la crisi econòmica. Però no hi ha gaire diferència amb la segona preocupació: el coronavirus i la por d’emmalaltir. De la mà de la pandèmia, l’atur és la tercera preocupació. I la quarta, el mal comportament dels polítics. Finalment, un sector i una preocupació que no solia destacar fins ara en aquesta llista: la sanitat.
De fet, com creis que hauria de ser la sanitat era un altre pregunta. Necessita reformes? Un 86% dels enquestats creu que la gestió de la sanitat a Espanya necessita canvis. Més inversió, més recursos. Només un 8,5% creu que no necessita reformes.
Aquesta vegada, el CIS també ha demanat si som un bon exemple de civisme, ara que els governs aproven restriccions i noves normes per combatre el virus. I les opinions estan ben repartides: un 48% pensa que sí, que som obedients, mentre que un 44% diu que no, que no creim.
Precisament, també s’ha parlat sobre les mesures de control. Un 62% de la població creu que les mesures haurien de ser més estrictes. Només un 20% pensa que ja n’hi ha prou, que les que hi ha són efectives i suficients.
Finalment, volem destacar aquesta pregunta. En cas que hi hagi una vacuna, vos vacunaríeu tot d’una? Guanya el no. Un 43% dels enquestats se’n mostren escèptics. I un 40 diu que sí, que en haver-hi vacuna, no s’ho pensarà gaire.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma