Els conductors professionals podran accedir a la jubilació anticipada
30 anys cotitzats, 9 dins el sector, són els requisits

Reclamen una revisió salarial després d'assumir el 2009 més competències per alleugerir la feina de jutges i magistrats
Els lletrats de l’Administració de Justícia de tot l’Estat, poc més d’un cententar a les Balears, estan cridats a la vaga aquests dimecres i dijous. Reclamen que es revisi el seu sou, després que l’any 2009 varen assumir competències noves per descarregar de feina els jutges i magistrats. També defensen el seu dret a la negociació col·lectiva sense dependre dels sindicats generalistes, que consideren que no els representen.
El sector ja va protagonitzar el 26 de gener una aturada i ho tornaran a fer els dies 5, 6 i 7 d’abril si el Ministeri de Justícia no atén les seves peticions. Si aquestes 5 jornades no tenen efecte, no descarten convocar una vaga indefinida. Aquests dies d’aturades, els serveis afectats seran diversos, segons ha explicat Margarita de Juan Salvà, delegada de l’associació convocant, la Unió Progressista de Lletrats de l’Administració de Justícia, a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio. “Se suspendran declaracions d’investigats, de testimonis, judicis, llançaments, desnonaments, moltíssimes actuacions de les quals nosaltres tenim les funcions encomanades”.
La previsió és que devers un 50% dels lletrats de Palma se sumin a la vaga. No tenen pronòstic del seguiment que hi haurà a Inca, Manacor, Maó, Ciutadella i Eivissa, on també existeix aquesta figura judicial. De moment, De Juan denuncia que el Ministeri de Justícia no s’ha volgut ni asseure a negociar. “S’han tancat en banda, és un menyspreu cap al nostre cos judicial”, ha dit.
Al marge de la vaga, aquest dimecres hi ha convocada una protesta als jutjats de Sa Gerreria a les 12 del migdia.
30 anys cotitzats, 9 dins el sector, són els requisits
Els agents de la Policia Nacional de Maó han escorcollat un domicili al carrer de Vasallo
El conductor del tractor ha resultat il·lès
Missatges de WhatsApp, fotos familiars i testimonis han servit perquè l'Audiència capgiri el testament