Les escoles celebren el Dijous Llarder
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses

La nova variant sudafricana serà predominant a Balears aquest cap de setmana
Si la setmana passada es va iniciar amb només un 1% d’òmicron, a Balears, la setmana va acabar amb un 8% de casos. Avui la nova variant sudafricana del coronavirus afecta ja 1 de cada 4 contagiats a les Illes. S’espera, però, que sigui la dominant coincidint amb les festes de Nadal.
A Microbiologia de l’hospital de Son Espases analitzen unes 4.000 PCR diàries. Són a un nivell d’activitat màxima molt similar a l’onada de desembre de l’any passat o a la de juny d’enguany. El cap del servei, Antonio Oliver, creu que les quarantenes són la forma més assumible per contenir la transmissió. “Com òmicrom será la variant dominant en un parell de dies probablement deixi de tenir sentit esperar a saber la variant per establir la quarentena. Hem d’assumir que en aquest moment i durant un temps s’hauran de fer quarentenes s’estigui vacunat o no per contenir, bàsicament, la transmissió” diu Oliver.
El contagi per Òmicron presenta uns nous símptomes. “Aquesta variant presenta una simptomatologia més de refredat. De refredat vol dir mucositat pel nas, febre que pentura no és molt alta, malestar general però, sobretot, un cansament prou important. Un quadre de refredat però amb un cansament important i també amb tossina seca” adverteix el portaveu del Comitè de Malalties Infeccioses, Javier Arranz.
Segons un estudi de la Universitat de Lovaina, Bèlgica, cada persona infectada per òmicron podria contagiar més de 8 persones en una població no vacunada, davant les 6 de Delta, la variant fins ara més contagiosa.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
El cos sense vida ha aparegut amb una armilla salvavides i sense documentació
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval