El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Se n'han detectat més de 200 casos al mes i ha ocasionat més de 40 ingressos a l'hospital
A partir de dimarts, entra en vigor el nou protocol anticovid a les escoles. Si s’hi detecta un contagi a primària, només faran quarantena els contactes més propers. Només si es confirmàs un segon cas, es decretaria quarantena per a tota la classe.
Però la veritat és que la covid no és el virus que causa aquests dies més ingressos hospitalaris. S’han detectat brots de VRS, un virus respiratori habitual a l’hivern, que enguany per primera vegada ha aparegut a l’estiu. Se n’han detectat més de 200 casos al mes i ha ocasionat més de 40 ingressos a l’hospital.
Els virus estacionals generalment arriben amb la baixada de temperatures i l’arribada de l’hivern. Enguany, però, s’han avançat. Ho explica el pediatre de Son Espases, Joaquín Dueñas, que assegura que hi ha hagut casos en infants (entre 15 i 20 ingressos a planta) durant els mesos de juliol, agost i setembre. Les causes per les quals ha succeït això es desconeixen.
Un altre virus estacional que preocupa és la grip. De moment, els casos són anecdòtics. Però això fa que les defenses generals minvin. “Duim un any sense grip i això és un factor de risc, perquè la gent està baixant les seves defeneses, ja que no està en contacte amb el virus”, diu Dueñas.
D’altra banda, la vacunació contra la Covid-19 en nins menors de 12 anys no ha estat una prioritat, perquè la seva afectació per la malaltia és petita. En alguns casos, però, sí que pateixen una inflamació multisistèmica a posteriori. El nombre d’afectats és molt reduït.
La pandèmia altera l’estacionalitat dels virus més comuns
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles