Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
La parròquia de la Mercè els ha acollit durant la nit, amb altres grups de peregrins
Centenars d’illencs participaran en les celebracions del viatge apostòlic del papa a Espanya. Només de Mallorca n’han partit més de 300. IB3 Notícies ha estat amb un grup de fidels.
Des de primera hora del matí, quaranta joves mallorquins es preparen per viure una jornada històrica. Per a alguns, és la primera vegada que veuen un pontífex. Varen partir de l’aeroport de Mallorca aquest divendres vespre i just arribar a Madrid es varen instal·lar en la parròquia Hispanoamericana de la Mercè, que els acull junt amb uns cent seixanta peregrins més. Els esperaven un grup de voluntaris amb el sopar preparat i una habitació comuna, que comparteixen els 40 mallorquins, amb sacs de dormir.
Entre els mallorquins que s’han desplaçat a Madrid hi ha històries de tota classe. Un cas és el d’en Whad, un jove iraquià que va arribar fa deu anys a Mallorca com a refugiat, en ser perseguit al seu país pel fet de ser cristià. Fa quatre anys va sentir la crida i va entrar al seminari. El seu missatge cap als joves és clar: que no tenguin por.
El cas d’en Whad és especialment particular; sobretot, en un moment en què l’església travessa una crisi de confiança entre els joves. La tendència està canviant, amb la conversió de cada cop més adolescents. Alguns, com n’Àngel, destaquen el paper que hi juguen les xarxes socials.
Poques hores abans de trobar-se amb el pontífex, un d’aquests joves li envia un missatge a Lleó XIV per al seu pròxim viatge al nostre país: que Mallorca és ben bonica.
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles