Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

El sistema de salut, diu el Govern, guanyarà en seguretat i eficiència, en agilitat i, sobretot, en la qualitat de l'atenció que ofereix als usuaris
Una infermera posa una vacuna a un pacient. /EFE
19Més d’un miler d’infermeres de les Illes Balears poden començar a prescriure medicaments i productes sanitaris a partir d’avui. Aquest dimecres s’ha celebrat la primera sessió formativa a Son Espases adreçada a aquest col·lectiu per tal que es pugui familiaritzar amb el funcionament de l’aplicació de recepta electrònica.
La consellera de Salut, Patricia Gómez, confia que d’aquesta manera el sistema de salut guanyarà en seguretat i eficiència, en agilitat i, sobretot, en la qualitat de l’atenció que ofereix als usuaris.
Concretament, les infermeres poden receptar productes sanitaris d’ús humà, com ara apòsits, absorbents, material de cures, bosses d’ostomia i sondes urinàries o d’alimentació, entre d’altres. També poden prescriure medicaments no subjectes a recepta mèdica i medicaments que sí hi estan, amb la validació prèvia de protocols per part del Ministeri de Sanitat, que actualment treballa en l’elaboració, informa el Govern en un comunicat.
El sistema s’implantarà en dues fases i seguint un procediment d’acreditació de les professionals, que han de demostrar que estan col·legiades i que tenen una experiència laboral mínima d’un any. Així, a partir d’ara ja poden prescriure les infermeres d’atenció primària i de consultes i gabinets hospitalaris i, en una segona fase, al juny, hi accediran la resta d’infermeres.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat