Agromallorca, el principal productor a Mallorca, n'haurà conreat prop de 2 milions de quilos fins a la primavera de l'any que ve
La tomàtiga de ramellet, coneguda com a “de fregar”, és molt consumida. El major productor a Mallorca, Agromallorca, haurà produït fins a la primavera que ve prop de 2 milions de quilos d’aquesta hortalissa. N’exporten a Catalunya i València, i tenen com a principal client una de les grans cadenes de supermercats de l’Estat.
De fet, esperen 1 milió de quilos de tomàtiga de fregar aquest hivern, i ja venen de collir-ne molta aquests mesos passats: 250.000 quilos de la de ramellet tradicional i 40.000 més d’una producció més petita i ecològica que tenen a Selva, i per la qual varen ser premiats en reconeixement a la sostenibilitat.
A Agromallorca, es reivindiquen com a un dels principals especialistes en tomàtiga de fregar de varietat moderna. És a dir, aquella que sí que és feta a Mallorca, però que no és la d’enfilar autòctona, que antigament es feia a la seca.
Lamenten que no es faci hortalissa a l’hivern en hivernacle com sí que fan ells i sostenen que això contravé la sobirania alimentària de l’illa. Un entorn en el qual també conreen tomàtiga de fregar altres productors, encara que amb xifres molt més baixes. Agromart en fa 62.000 quilos i Terracor, 85.000 quilos.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto