Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
l'Scaphanocephalus es multiplica en els indrets on hi ha més pressió ambiental i humana.
Un estudi de la UIB ha revelat quina és la causa de les taques blanques que presenten des de fa uns anys els raors a la costa d’Eivissa. Es tracta de l’Scaphanocephalus, un paràsit que, segons l’informe, es multiplica en els indrets on hi ha més pressió ambiental i humana.
Divendres passat es va aixecar la veda del raor a Eivissa. Les captures corroboren que les taques blanques a les escates persisteixen en molts individus. I el darrer estudi de la Universitat de les Illes n’ha identificat la causa: es tracta d’un paràsit que indueix una resposta antioxidant en el moc i el fetge del raor.
L’estudi va prendre mostres de 48 raors en total, la meitat dels quals pescats a l’àrea protegida des Freus i l’altra meitat a l’àrea no protegida de Cala Jondal. En el primer cas, la presència del paràsit era pràcticament nul·la. A l’àrea no protegida, en canvi, amb una gran quantitat d’embarcacions fondejades, l’Scaphanocephalus es trobava al 50% dels raors.
La primera conclusió extreta d’aquesta primera mostra és que existeix una relació geogràfica entre la distribució del paràsit i la pressió ambiental i humana.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora