Detenguda una persona per un atropellament mortal a Cala Mesquida
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
l'Scaphanocephalus es multiplica en els indrets on hi ha més pressió ambiental i humana.
Un estudi de la UIB ha revelat quina és la causa de les taques blanques que presenten des de fa uns anys els raors a la costa d’Eivissa. Es tracta de l’Scaphanocephalus, un paràsit que, segons l’informe, es multiplica en els indrets on hi ha més pressió ambiental i humana.
Divendres passat es va aixecar la veda del raor a Eivissa. Les captures corroboren que les taques blanques a les escates persisteixen en molts individus. I el darrer estudi de la Universitat de les Illes n’ha identificat la causa: es tracta d’un paràsit que indueix una resposta antioxidant en el moc i el fetge del raor.
L’estudi va prendre mostres de 48 raors en total, la meitat dels quals pescats a l’àrea protegida des Freus i l’altra meitat a l’àrea no protegida de Cala Jondal. En el primer cas, la presència del paràsit era pràcticament nul·la. A l’àrea no protegida, en canvi, amb una gran quantitat d’embarcacions fondejades, l’Scaphanocephalus es trobava al 50% dels raors.
La primera conclusió extreta d’aquesta primera mostra és que existeix una relació geogràfica entre la distribució del paràsit i la pressió ambiental i humana.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Ciutats com Barcelona o París es preparen per a episodis de calor extrema
El 12 d'agost també es tancarà el bosc de Bellver i es restringirà l'accés a Na Burguesa, pel risc d'incendis