cultura

Un passeig per la Palma distòpica de Jaume Oliver

Una ruta pels racons de Ciutat que surten a "Crònica desordenada de Ciutat Antiga"


Una altra mirada als carrers de Palma. Això és el que proposa Jaume Oliver, escriptor, periodista i autor de “Crònica desordenada de Ciutat Antiga”. Avui, de la mà de la Fundació Mallorca Literària, ha organitzat una ruta pels racons de Palma que surten al llibre amb el títol: Palma, la ciutat distòpica.

Un dia gris i plujós… El temps, savi, té clar el que Jaume Oliver du entre mans. I és que la seva novel·la comença amb una pluja que mai no termina. La civilització com la coneixem va desapareixent a poc a poc. L’única ciutat del món que en sobreviu intacta és Palma i, precisament avui, fa una ruta per la seva geografia urbana que marca la seva novel·la, “Crònica desordenada de Ciutat Antiga”. Un món distòpic, on es mesclen ficció i realitat i que té com a protagonistes reals els carrers de Ciutat.

La ruta s’ha iniciat allà on comença tot, a les arrels… Les arrels de l’emblemàtic ficus dels Jardins de la Misericòrdia i portada del llibre, allà on el protagonista descobreix que l’impossible, torna real.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

Cercador |

recerca
cargando

| Emissió en Directe |


més contingut relacionat

Alex Ceball explora el color i els límits de l’artista

'Color Theory' és la seva darrera exposició, que té la Bauhaus alemanya com a punt de partida

‘Las leyes de la frontera’, de Daniel Monzón, i ‘El ventre del mar’, d’Agustí Villaronga, principals candidates als premis Gaudí

Entre els nominats hi ha els mallorquins Vicky Luengo, Blai Thomàs, Susy Gómez i Bàrbara Ferrer

Explorar sonoritats i reivindicar les ‘Músiques d’elles’

La pianista Laura Serra, la flautista Mercè Medina i la cel·lista Paula Martos reten homenatge a dones compositores d'ahir i sempre

Música medieval i èpica per conmemorar el 500 aniversari de la revolta de les Germanies a Mallorca

Antoni Mairata és l'autor de l'obra que interpretarà l'Orquestra Simfònica de les Illes Balears sota la direcció de Bernat Quetglas