Denunciat un conductor de Menorca per avisar d’un control de trànsit a través d’un grup de WhatsApp
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Des del Museu asseguren que els ciutadans són cada cop més conscients de la importància de lliurar-los aquestes troballes
El pescador professional Ramon Bondia ha donat vuit àmfores romanes de ceràmica dels segles I i II D.C. al Museu de Menorca. Les àmfores van emergir a la superfície del mar arrossegades per les xarxes de la seva barca de bou després de romandre a 500 metres de fondària durant segles. Una de les hipòtesis és que provenen d’un vaixell que transportava aliments del sud de la península Ibèrica a Roma, sobretot oli, i que es va enfonsar.
Els responsables del Museu de Menorca expliquen que de cada vegada els ciutadans són més conscients de la importància de lliurar aquest tipus de troballes a les administracions, ja que són patrimoni de tots.
Ara els restauradors examinaran les àmfores i decidiran quines actuacions necessiten. N’hi ha almenys dues que es conserven en perfectes condicions. La donació permetrà conèixer millor el trànsit comercial i els costums de conservació d’aliments de l’època.
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
Tot plegat, continua generant malestar entre els conductors
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors