Algaida no celebrarà aquest any ni foguerons, ni dimonis, ni cossiers per les festes de Sant Antoni i Sant Honorat, per mor de l’augment generalitzat de contagis de covid.
Tot i això, dins d’aquesta reestructuració obligada del programa, si que es podran celebrar algunes activitats festives durant els propers dies a Algaida. Especialment, les de caire cultural.
Amb dos events més destacats: d’una banda, la Presentació del llibre infantil ‘Les festes de Sant Honorat i Sant Antoni a Algaida, Pina i Randa’, i de l’altra l’estrena de la Dansa dels Caparrots composta especialment per a l’ocasió pel mestre Gabriel Oliver Garau “Torres”, coreografiada per Tomeu Gomila i interpretada per la Banda de Música d’Algaida, i que es publicarà a les xarxes socials de l’Ajuntament.,
Avui el que si que s’ha celebrat ha estat el pregó, a càrrec de Maria Oliver Oliver “de Can Majoral”. Un pregó que suposa l’inici de les festes, i que ha estat tot un missatge d’optimisme i de cautela. Oliver, una dona de 80 anys que ha patit durant temps les conseqüències de la covid, arribant a ingressar a l’UCI, ha aprofitat l’oportunitat oportunitat per animar a la gent a fer bonda, a vacunar-se, i a ser optimista. Ha recalcat a més que ja hi haurà temps de celebració com les d’anys anteriors, i probablement encara millor.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil