Banyar-se un dimarts qualsevol a la Platja de Palma pot tenir sorpresa. Els que ho han fet aquest 16 de setembre s’han trobat amb el desplegament dels serveis d’emergències, que hi feien un simulacre.
L’acció simulava un accident nàutic amb quatre ferits. S’han activat tots els mecanismes i personal que marca el protocol: efectius de Salvament Marítim, l’112, serveis de socorristes i forces i cossos de seguretat. Tot plegat, per posar a prova els protocols previstos i mirar de millorar-los.
Al llarg del litoral de Palma hi ha més d’una quarantena de socorristes preparats per actuar en situacions d’emergència com aquesta.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos