El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Organitzacions humanitàries denuncien l'abandó d'aquestes persones i preveuen "una altra tragèdia"
SeaWatch és una de les organitzacions que han denunciat la situació
129Una barca amb 34 migrants es troba des de fa 36 hores a la deriva en el Mediterrani central sense rebre cap mena d’ajut, tot i haver-lo sol·licitat. Ho denuncien diverses organitzacions humanitàries.
“Després de més de 36 hores des que vàrem alertar per primera vegada a les autoritats de la UE, les 34 persones continuen al mar”, ha denunciat Alarm Phone, una organització que s’ocupa de rebre les trucades d’auxili de les barques de migrants al Mediterrani central. Es produeix el cas que, al costat de la barca, s’hi troba el vaixell mercant Berlin Express, tot i que Alarm Phone tem que “esperi allà fins que arribin les forces líbies per retornar il·legalment la gent a Líbia“.
L’ONG Sea Watch també va denunciar que aquestes 34 persones arrisquen la seva vida en el Mediterrani i “continuen demanant ajuda a les autoritats les quals no es mouen”. “Esperam una altra tragèdia”, adverteixen a través de les xarxes socials.
Segons va informar Alarm Phone, Malta va rebutjar el rescat en considerar que la barca es troba en aigües internacionals i a la zona RAE (de rescat i recerca) de Líbia.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca