Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Reclamen l'equiparació salarial amb treballadors amb les mateixes categories que en alguns casos poden suposar diferències salarials de fins a 5.000 euros anuals
Una cinquentena de treballadors de la Fundació d’Atenció a la Dependència s’han concentrat aquest dimecres davant la Delegació a Eivissa de la Conselleria de Famílies i Afers Socials. Es tracta d’una entitat, depenent del Govern balear, que presta servei a residències i centres de persones grans o amb discapacitat i on, a Eivissa, fan feina uns 450 profesionals. Reclamen l’equiparació salarial amb treballadors amb les mateixes categories, que depenen d’altres administracions i que en alguns casos poden suposar diferències salarials de fins a cinc mil euros anuals.
Diuen que la seva situació és pitjor a les Pitiüses per la manca d’habitatge. Una mitjana de set de treballadors manquen setmanalment perquè no aconsegueixen cobrir baixes ni vacacions. També perquè n’hi ha que se’n van d’Eivissa perquè no poden fer front a un lloguer amb els seus salaris.
Asseguren que hi ha hagut ocasions puntuals en què, en una setmana, han arribat a faltar quinze treballadors que no es cobreixen, fet que suposa una sobrecàrrega de feina perquè no afecti els usuaris. “No queden desatesos en cap moment, però si en el teu torn te toca fer acompanyament pel carrer, és millor anar amb dos que amb cinc usuaris… Surten igualment al carrer, però és més càrrega de feina”, comenta Agustín Peña, que és president del comitè d’empresa de la residència de Can Raspalls.
Diuen que el plus de difícil cobertura que cobren des de juny de l’any passat ha millorat la situació, però que, així i tot, hi ha treballadors d’algunes categories, que cobren uns 1.300 euros més el plus, que no arriben a cobrir les despeses.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general