“Aquest camí el farem junts”, “Res canvia per mi, segueixes sent la mateixa persona” o “Pots comptar amb mi, jo segues. Són missatges de la campanya contra l’estigmatització dels problemes de salut mental que han presentat avui Obertament Balears i el Govern de les Illes. El 20% de la població pateix o ha patit en la seva vida d’un trastorn de salut mental.
L’objectiu és donar visibilitat als problemes diaris dels afectats i les seves famílies. Des de Obertament Balears destaquen la manca d’informació i sobreprotecció de l’entorn proper, exclusió i rebuig social tant a l’etapa escolar com al món professional, infantilització i vulneració dels seus drets humans en l’àmbit sanitari o mal ús del llenguatge i etiquetatge als mitjans de comunicació.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa