En aquest cas concret, la jornada de 40 hores en 5 dies passa a ser una de 36 hores en 4 dies
Alguns països d’Europa com el Regne Unit, Bèlgica o els Països Baixos ja han començat a fer proves amb la jornada laboral de quatre dies. Un experiment que, amb menys incidència, també s’ha començat a fer a algunes ciutats d’Espanya. A Mallorca, se’n fa la prova a Travel Compositor, una empresa tecnològica de gestió turística.
Travel Compositor és una de les poques empreses a Mallorca que ha començat a aplicar, en alguns dels seus treballadors, l’opció de treballar només quatre dies a la setmana. Així, els treballadors que ho acceptin, podran gaudir del divendres o del dilluns com a tercer dia lliure consecutiu setmanal. En aquest cas concret, la jornada de 40 hores en 5 dies passa a ser una de 36 hores en 4 dies.
Cada treballador deixarà de treballar, tan sols un 10 %, ja que passarà a fer 9 hores diàries cadascun d’aquests dies, i només els repercutirà econòmicament una deducció d’un 8 % en el salari brut. Així, l’empresa s’estalvia aquesta part del sou, mentre manté les mateixes xifres de productivitat.
De moment, és una prova que han duit a terme amb una part dels treballadors, però que esperen poder ampliar a més. Volen que sigui una opció permanent per als treballadors que ho desitgin. L’objectiu és motivar els empleats, mentre que mantenen els seus serveis als clients i el seu desenvolupament i innovació constant, de forma habitual.
Els sindicats estan a favor de reduir la jornada a 32 hores amb el mateix salari, mentre que la patronal de PIMEM es mostra un poc més escèptica amb la viabilitat econòmica d’aquesta reforma.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys