Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
A l'illa, hi ha 630 menors que viuen en centres d'acolliment. Són infants separats de les seves famílies i també nins que han migrat sols
50 psicòlegs vetllen per la salut mental dels 630 infants acollits a 49 centres residencials, cinc dels quals, gestionats directament pel Consell de Mallorca i la resta, concertats amb institucions.
L’Institut Mallorquí d’Afers Socials i diverses institucions han col·laborat per elaborar una guia pionera sobre les funcions dels psicòlegs en els serveis d’acolliment residencial.
El document que té com a objectiu reforçar l’atenció a la salut mental dins els centres per a infants i adolescents sota mesura de protecció. S’estableixen els límits amb els altres terapeutes, els nins i nines, les famílies i també fixa els objectius.
Separats de les seves famílies, els menors arrosseguen traumes, maltractaments, abusos o dol migratori i poden reaccionar de moltes maneres.
Per al Consell de Mallorca, la guia ajudarà a millorar la salut mental dels menors en acolliment residencial. Per al president de l’IMAS, Guillermo Sánchez “que els centres de protecció no només siguin centres de protecció, sinó també de protecció, esperança i reparació”.
Sánchez assegura que per mantenir una bona atenció dels menors acollits, és important limitar l’arribada massiva de migració irregular.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari