Presó provisional per al jove que va atropellar Jaume Anglada
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill

Es calcula que cada mes es consumeixen arreu del món uns 129.000 milions d'aquestes màscares i moltes acaben en terra i a la mar
/EFE
51Cada mes es consumeixen arreu del món uns 129.000 milions de màscares d’un sol ús que poden trigar fins a 400 anys a descompondre’s si no es gestionen adequadament, segons dades del Projecte LIBERA, que recorda la importància de ser responsables en la gestió d’aquests nous residus.
En el cas concret d’Espanya, la Fundació per al Coneixement madri+d sosté que si la meitat dels espanyols usessin una nova màscara quirúrgica al dia, se’n consumiran al voltant de 705 milions al mes.
A la vista d’aquestes dades, el Projecte LIBERA, creat per les organitzacions SEO/BirdLife i Ecoembes amb el suport e la Fundació Reina Sofia, ha posat en marxa la campanya #NoAbandonesTusGuantesYMascarillas que recorda que aquests nous residus han d’acabar sempre a la paperera o al contenidor i no en el sòl d’entorns urbans o naturals.
L’objectiu és evitar que les màscares utilitzades es converteixin en una nova tipologia de ‘basuraleza’ que, a més de contaminar els ecosistemes, són un vector de contagi del SARS CoV-2 i un greu problema per a la fauna ja que alguns animals poden ingerir-les o quedar-se atrapats en les gomes de subjecció.
Per a Miguel Muñoz, coordinador de SEO/BirdLife del Projecte LIBERA, hem d'”abraçar la ciència” per a trobar la millor manera “protegir-nos a nosaltres i als nostres espais naturals”.
Santa Eugènia multarà amb 300 euros el qui tiri la mascareta al carrer
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El cantant ha hagut de ser traslladat a Son Espases en estat greu on roman ingressat a l'UCI
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïnats que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors