Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Els serveis no estaran al cent per cent fins que no s'hi instal·lin tots els nous mitjans tècnics i humans
Feia tres anys que l’empresa menorquina Med Sea era la titular de l’ocupació temporal per gestionar el varador del port de Maó, una figura jurídica que s’atorga mentre no es resol un concurs definitiu. El projecte presentat per aquesta mateixa empresa havia quedat primer per ser l’adjudicatària d’aquest espai portuari de reparacions durant 23 anys, però amb la incertesa de la pandèmia es va fer enrere, segons expliquen fonts d’Autoritat Portuària.
La realitat és que, per un motiu o altre, el varador del port de Maó no té les condicions tècniques desitjables per a l’Associació Nàutica de Menorca.
L’Autoritat Portuària vol acabar amb aquesta sensació de provisionalitat i resoldre el concurs de manera definitiva. Per no haver de tornar-lo a convocar, intenten que els serveis jurídics avalin com adjudicatària la segona proposta guanyadora, l’empresa mallorquina Decoin, que ja gestiona amarraments al port de Maó i a la qual aquesta setmana se li ha atorgat l’ocupació temporal del varador.
Mentre l’anterior empresa retira tots els seus mitjans tècnics i humans, Decoin està traslladant els seus i espera oferir tots els serveis del varador al cent per cent tan aviat com sigui possible.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície