Presó provisional per al jove que va atropellar Jaume Anglada
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill

L'extracció d'aquesta pedra daurada és cada vegada més limitada per la sobreexplotació de les pedreres de la costa i l'exhauriment d'aquest recurs natural
Una vintena d’estudiants d’arquitectura de Londres s’han desplaçat a Mallorca per estudiar l’ús del marès a les construccions de les illes. Analitzen el potencial d’aquest material a l’arquitectura contemporània, que ha servit per aixecar grans construccions com és la Seu de Mallorca. Han visitat, segons Guillem Aloy, arquitecte, investigador i coordinador de programes d’ADEMA, edificis ja construïts, però també pedreres per conèixer l’origen del material.
És un recurs natural propi de les Balears, però limitat. De fet, de les 1.500 pedreres que hi ha a Mallorca només un 10% continuen en funcionament.
L’extracció d’aquesta pedra daurada és cada vegada més limitada per la sobreexplotació de les pedreres de la costa i l’exhauriment d’aquest recurs natural. També a causa de l’impacte ambiental d’aquesta pràctica. Precisament, Jonathan Foote, professor associat a l’Escola d’Arquitectura d’Aarhus a Dinamarca, es planteja si és més sostenible dur-lo de fora o regular-ne l’extracció i continuar utilitzant aquesta pedra local.
Perquè més enllà dels grans edificis com la catedral de Mallorca o la Llotja, també s’hi construeixen habitatges, però amb la mirada posada en la sostenibilitat. De fet, Alexandra Chechetkina arquitecta i coordinadora del projecte per a la Architectural Association de Londres, explica que aquest és un dels grans reptes globals. Que “l’ús de materials sostenibles”, assegura, “ens permeti, per una banda, respondre a les necessitats de les persones; sense, per altra banda, perjudicar el paisatge i els recursos locals.”
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El cantant ha hagut de ser traslladat a Son Espases en estat greu on roman ingressat a l'UCI
L'incident no ha causat ferits ni tampoc cap vessament a la mar
Una persona ha resultat ferida després de patir una col·lisió