Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Entre les víctimes hi ha una espanyola i més de 80 persones ferides
Cuba està de dol i els ciutadans encara sobresaltats per l’explosió de l’Hotel Saratoga. Hi ha 30 morts, entre ells una turista gallega, i més de 84 persones ferides. De moment hi ha, també, 19 desapareguts. Un camió carregat amb gas liquat podria haver causat la catàstrofe.
Imatge desoladora i ciutadans ajudant a rescatar les persones atrapades a l’hotel, que estava tancat i on els operaris hi feien feina per obrir en els pròxims dies.
Es descarta que hagi estat un atemptat, ho confirma el president de Cuba, Miguel Díaz-Canel. Qui assegura també que una explosió de gas hauria derrocat la façana de l’hotel i generat un incendi a l’interior. De fet, un camió cisterna hauria subministrat gas liquat a l’hotel. Transportava 12.300 litres.
El trasllat dels ferits als hospitals ha estat constant. Cremades, contusions i forts cops han patit. A alguns no els han pogut salvar la vida.
Una part de l’immoble ja ha col·lapsat. El Saratoga és un hotel de luxe ubicat en una de avingudes més concorregudes del centre històric de L’Havana i devora el Capitoli. La forta explosió ha afectat una vintena d’edificis que hi ha a la vora.
Antoni Pons és un mallorquí que es trobava a Cuba en el moment dels fets. En concret, visitava La Fortaleza de San Carlos de la Cabaña quan, amb vistes a l’Havana, varen veure un gran fumeral. “En principi ens van dir que era una demolició controlada, però tot d’una vàrem sempre després que era una explosió de gas”, relata. A més, explica que les autoritats van fer una crida per donar sang. “Tot d’una es varen omplir els hospitals de cues de gent que volia donar. Molts dels que no podien, com gent gran per exemple, utilitzaven una aplicació per demanar menjar a domicili per enviar-lo als hospitals, on la gent feia les cues”.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil