Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Diversos clients han estat traslladats als hospitals d'Alcúdia i Muro i un menor més greu, a Son Espases
Hotel Sea Club d'Alcúdia
124Una vintena de persones han resultat intoxicades, entre ells un nin que ha estat hospitalitzat amb pronòstic greu, per l’excés de clor a la piscina d’un hotel d’Alcúdia. Segons han informat el servei d’emergències sanitàries 061 i la Guàrdia Civil, al voltant de les 12.30 hores s’ha rebut l’avís que diversos hostes de l’hotel Sea Club d’Alcúdia presentaven símptomes d’intoxicació. Els professionals mèdics desplaçats fins al lloc han atès 23 persones amb diferent grau d’afecció.
Un dels intoxicats, un nin de 7 anys, presentava símptomes més aguts i ha estat desplaçat fins a l’hospital Son Espases de Palma, on ha ingressat en estat greu. A més, 4 pacients més han estat traslladats a l’hospital de Muro, 2 a la Policlínica Miramar de Palma, 1 a la clínica Palma Planas, 1 a la Clínica Juaneda i 1 a l’hospital d’Inca. La resta dels afectats, amb irritacions en els ulls i vies respiratòries, han estat atesos en el lloc dels fets i el seu estat és lleu.
La Guàrdia Civil investiga les causes de l’incident, que segons els primers indicis es deu a un error en el sistema automàtic de dosificació del clor que s’empra per a desinfectar la piscina. La direcció de l’hotel ha mostrat la seva preocupació per les persones afectades, i ha explicat que “l’aturada en una de les bombes del filtre no ha impedit que un dels circuits d’impulsió continuàs abocant clor durant uns instants”. Això “ha fet que en arrancar la bomba, els nivells de clor abocats per un dels ramals d’impulsió fossin superiors als habituals”.
L’hotel ha mantingut tancada la piscina durant dues hores i s’han realitzat analítiques per comprovar el restabliment dels nivells de clor adequats.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet