Salut suspèn cautelarment la cuina central de Can Arabí, que dona servei a 33 escoles de Mallorca
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
Unides Podem tendrà la vicepresidència de Pablo Iglesias i quatre ministeris
EFE/JuanJo Martín
139La presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet, ha comunicat als representants dels grups parlamentaris la convocatòria del debat per a la investidura de Pedro Sánchez els dies 4, 5 i 7 de gener. La convocatòria formal es farà dijous que ve, 2 de gener.
Hores després de fer-se públic l’acord programàtic entre el PSOE i Unides Podem, ja es comencen a conèixer alguns detalls de quina podria ser l’estructura del nou govern. Unides Podem disposarà finalment d’una vicepresidència, la d’Afers Socials, que ocuparà Pablo Iglesias, i quatre ministeris.
Nadia Calviño, actual titular d’Economia, romandrà al capdavant d’aquesta cartera, que ara tindrà rang de vicepresidència. Carmen Calvo es mantindria com a vicepresidenta política, encara que cedirà les competències en Igualtat. Irene Montero, portaveu parlamentària d’Unides Podem, podria assumir aquesta cartera. Per a Treball, s’apunta Yolanda Díaz. El tercer ministeri per a Podem seria el d’Universitats, i per al qual sona el nom de Rosa Lluch, filla de l’exministre socialista Ernest Lluch. El líder d’Esquerra Unida, Alberto Garzón, seria el quart ministre d’Unides Podem encara que no ha transcendit quina serà la cartera que ocuparà.
Alguns ministres actuals com José Luis Ábalos, María Jesús Montero, Fernando Grande Marlaska, Teresa Ribera o Margarita Robles podrien continuar en el nou govern.
Mentre el PSOE continua tancant acords per a la investidura de Pedro Sánchez, Esquerra Republicana ha acordat traslladar al seu Consell Nacional, convocat el 2 de gener, la seva abstenció. L’acord entre els dos partits recull que les propostes que s’aprovin a la taula de negociació entre el Govern i la Generalitat se sotmetran a una consulta ciutadana.
La presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet, convocarà el debat per a la investidura de Pedro Sánchez els dies 4, 5 i 7 de gener.
Els detalls de l’acord PSOE-Unides Podem {rela
PSOE i ERC estableixen una taula de negociació per trobar solucions als conflicte català
Les reaccions a la decisió de l’Advocacia de l’Estat de sol·licitar l’alliberament d’Oriol Junqueras
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades