Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

La delegació del govern espanyol a les Illes no ha facilitat dades detallades
El 13,88% dels empleats públics autonòmics de les Balears han secundat la vaga convocada aquest dijous per organitzacions feministes i sindicats per reclamar la igualtat efectiva entre dones i homes.
Segons les dades recaptades pel Govern, en l’àmbit educatiu s’han sumat als aturs el 16,58% dels treballadors públics i en el sector sanitari (comptant els torns de nit i matí en la modalitat de vaga de dues hores) han participat el 6,15% dels empleats.
En els serveis generals de la Comunitat han parat el 15,10% dels treballadors i en les empreses públiques, el 15,78%, segons ha informat la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques en un comunicat. El Govern assenyala que la convocatòria de vaga de 24 hores ha estat seguida per un 11,28% dels treballadors de l’educació, un 3,05% dels sanitaris, el 9,15% dels de serveis generals i el 8,02% dels del sector públic instrumental (empreses autonòmiques).
Les aturades de dues hores promogudes pels sindicats majoritaris, UGT i CCOO, els han seguit el 5,30% dels empleats públics de l’educació, el 3,39% dels de sanitat, el 6,07% dels de serveis generals i el 7,69% dels de les empreses públiques.
La delegació del govern espanyol a les Illes no ha facilitat dades detallades, encara que un portaveu ha explicat a l’agència EFE que en l’Administració General de l’Estat a l’Arxipèlag la incidència de la vaga feminista ha estat “molt minoritària”.
En el conjunt de l’Estat, els sindicats CCOO i UGT han xifrat en 5,3 milions el nombre de treballadors que han secundat els aturs parcials de dues hores per torn convocats amb motiu del Dia de la Dona.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar