La Federació de Comissions Obreres de l’Hàbitat ha convocat una vaga indefinida de recollida de residus sòlids urbans a Sa Pobla. La recollida de residus, tasca de la qual s’encarrega l’empresa Neteja Urbana de Mallorca (FCC LUMSA), es detindrà a partir del dia 16 d’agost a les 21.00 hores. El cessament de l’activitat engloba la recollida de voluminosos, papereres, cartó i vidre, la recollida també a una selecció de comerços i als punts verds, i la suspensió del servei del camió recol·lector i del RSU Nit.
Els motius de la vaga són, entre altres, les pèssimes condicions en què es troben els camions de treball, els quals tenen ja 16 anys, i els incompliments en matèria de la llei de prevenció que empara els treballadors. Des del sindicat, demanen a l’Ajuntament de Sa Pobla treure la contracta “immediatament” i denuncien que moltes de les que conformen la FCC LUMSA a les Balears es troben en la mateixa situació, amb vehicles obsolets i incomplint la llei que protegeix els seus treballadors.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos