El vaixell amb arena del Sàhara fondejarà aquesta nit a la Badia de Palma
Està previst que dimecres atraqui al port de Palma
Cap a les 18.00 hores d'aquest dimarts, el vaixell de càrrega navegava en aigües al sud de Formentera, com es pot veure a la imatge.
179
El buc ‘Southwester’, carregat amb 35.000 tones d’arena del Sàhara, ha decidit no atracar aquest dimarts al port de Palma i quedarà fondejat a la badia durant tota la nit, segons ha informat el buc a l’Autoritat Portuària de les Balears.
El vaixell havia anunciat inicialment que tenia previst arribar aquesta nit al port de Palma i atracar en el moll de la Ribera de Sant Carles, per començar dimecres la descàrrega de la seva mercaderia. El buc de càrrega, de 95 metres d’eslora, va sortir del port d’Al-Aaiun el 18 de maig amb una càrrega de 4.300 metres cúbics d’arena, 35.000 tones, segons el seu manifest de sortida.
L’Associació d’Amics del Poble Saharaui ha interposat aquest dimarts una denúncia davant la comandància de la Guàrdia Civil per reclamat a les autoritats que paralitzin el vaixell i impedeixin que es descarregui l’arena al port de Palma. “L’arena del desert saharaui és ara un negoci més d’empresaris espanyols desaprensius”, critiquen. Per tot plegat, han convocat una concentració davant l’Escola de Nàutica, a les 12:15 hores, aquest dimecres.
Aquesta no és la primera vegada que es fa un espòli d’arena del Sàhara Occidental. El col·lectiu Sáhara Acción de Canarias ha denunciat en nombroses ocasions que algunes de les seves platges artificials com la de l’Anfi Taura, al sud de Gran Canària, s’han omplert amb arena provinent d’Al-Aaiún.
El Govern i representants de tots els grups parlamentaris han demanat aquest dimarts a la delegació del govern espanyol que bloquegi i impedeixi la descàrrega de l’arena que transporta. L’empresa consignatària del vaixell ha confirmat que l’arena es destinarà a la construcció i també a un camp de golf.
35.000 tones d’arena del Sàhara per a un camp de golf de Mallorca
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.
societat
És la segona mort en 24 hores en aigües de Menorca després que ahir perdés la vida un home en una piscina des Migjorn Gran
espanya
El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, viatja a Ceuta al costat del ministre de l'Interior