La Policia Nacional va respondre a manifestants violents que haurien ferit cinc agents, segons el seu informe
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
Les fosses sèptiques dels habitatges generen filtracions d'aigues brutes a la cova que té un elevat grau de protecció
153
Continua la pressió urbanística a la zona de Vallgornera a Llucmajor. En els darrers 3 anys s’hi estan tramitant 7 noves construccions. Tot i que la normativa ho permet, la urbanització no té clavegueram i les fosses sèptiques dels habitatges generen filtracions d’aigues brutes a la cova que té un elevat grau de protecció. Davant aquest escenari, i per evitar que la cova es faci malbé la comissió balear de Medi Ambient demana estudis d’impacte ambientals detallats a les peticions de construcció de nous habitatges a la zona.
Es tracta d’un document que ha de garantir que la construcció no tendrà efectes negatius per la cova. I que per exemple, les fosses sèptiques no tenguin filtracions de cap tipus.
La Federació Balear d’Espeleologia reitera la necessitat que a la zona es construeixi una xarxa de clavegueram.
Durant el passat mandat l’Ajuntament de Llucmajor va demanar a Medi Ambient que la urbanització quedi exhonerada de clavegueram. Asseguren que hi ha informes tècnics que ho desaconsellen, perquè les obres podrien fer passar el trispol per ull i fer malbé la cova. L’organisme va demanar un informe més detallat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres