El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
El reputat violinista interpreta amb l'OSIB Beethoven i Vivaldi avui al Principal de Palma i divendres, a l'Auditori de Manacor
“No tengueu por” és el missatge que repeteix el reputat violinista Francisco Fullana als músics de l’Orquestra Simfònica Illes Balears. Assagen per al concert d’avui capvespre al Principal de Palma sota la seva batuta. O la vara, ja que Fullana és alhora director i concertí. “La manera de treballar és molt diferent, els músics tenen més llibertat i iniciativa. És un repte, però crec que ho estan gaudint”, explica Fullana.
El repertori del concert el conformen dos clàssics: Beethoven i Vivaldi. Comença amb la vitalitat rítmica i elegant de la Simfonia Número 8 del compositor alemany; segons Fullana “una obra més breu, compacta, que Beethoven va escriure poc abans de la sordesa i que hem treballat molt per treure un somriure al públic quan l’inundi la música”. I, d’altra banda, Les quatre estacions de Vivaldi, “una de les meves peces preferides”, diu el violinista, a la qual s’acosta per treure el costat més íntim del compositor.
Nascut a Palma el 1990, Francisco Fullana va debutar a la Simfònica Illes Balears quan tenia només nou anys. “És com una família per a mi, vaig venir que era un menut i m’han vist créixer”, recorda. D’aquell infant prodigi, a tenir a les mans un violí del segle XVIII valorat en 10 milions de dòlars, cedit per la Fundació Stradivarius de Chicago, “no el podria pagar mai”, diu rient. Ara és a casa i toca aquest capvespre a Palma i demà, a Manacor.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran