Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

L'eivissenc, que dia 1 de setembre farà 100 anys, no va anar a escola mai, però l'afició per aprendre li ve per genètica
L’1 de setembre farà cent anys i, unes setmanes després, vol encetar el seu cinquè curs a la Universitat Oberta per a Majors. L’eivissenc Vicent Juan Ferrer és probablement l’universitari més veterà de tot Espanya. En Vicent no va anar a escola mai, però l’afició per aprendre li ve per genètica. El seu pare era un vildo que, a més de fer de pagès, quan queia la nit impartia classes de repàs als al·lots que vivien al torrent de s’Argentera.
Nascut al 1917, aquest jove de Sant Carles estava fent el servei militar quan va esclatar la Guerra Civil. Després del conflicte, es va quedar al cos. Fins a la seua jubilació, va redactar informes i va quadrar pressupostos. Internet no l’ha utilitzat mai. Sap que és una bona font d’informació, però ell llegeix de manera constant. Està a punt d’acabar un llibre ben gruixut sobre Miquel Àngel, i ja n’ha començat un altre sobre arbres i plantes. Té clar que l’ús d’aparells electrònics fa perdre l’agilitat mental que tenia la seua generació.
Miguel, un dels seus tres néts, el va desafiar fa quatre anys a apuntar-se a la Universitat Oberta per a Majors. Si la salut li ho permet, va cada setmana a les conferències amb la seva filla Carmen. Una experiència que aconsella a qualsevol jubilat. En un parell de mesos farà cent anys, però encara se’n recorda quan, amb només 10, va estar a punt d’anar al seminari de Dalt Vila. Ell, però, no volia que l’internessin i va fugir amb un ramat de cabres. Tanmateix, l’oportunitat d’estudiar li ha acabat arribant a un avi ben optimista que sempre aconsegueix trobar el perquè de les coses. La UIB li va retre un homenatge el mes d’abril.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç