Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

El president, José Vargas: "Em creuré el perdó d'aquests assassins quan es dissolguin d'una punyetera vegada"
El president de l'ACVOT, José Vargas, en una imatge d'arxiu. / EFE
52El president de l’Associació Catalana de Víctimes d’Organitzacions Terroristes (ACVOT), José Vargas, ha afirmat que no es “creu” el perdó que demana ETA en el comunicat difós aquest divendres, un escrit que al seu parer no és més que “un altre pamflet de consum intern per als qui li fan mamballetes”.
En declaracions a l’agència Efe, Vargas ha considerat que l’escrit que l’organització terrorista ha fet públic és “un més als quals ETA té acostumada” a la societat espanyola des que en 2011 “van decidir deixar de matar”.
Segons Vargas, la paraula “perdó” és l’única cosa que li crida atenció del comunicat, encara que ha lamentat que la banda no aclareixi “a qui li ho demana. Als uniformats als quals han matat o ferit o només a les famílies dels nens o als civils que han assassinat?”, s’ha preguntat. “Com a víctima, em sembla que el perdó que estan demanant no és suficient, no m’ho cerc, em creuré el perdó d’aquests assassins quan es dissolguin d’una punyetera vegada”, ha insistit Vargas.
El president de l’ACVOT, víctima de l’atemptat d’Hipercor, considera que l’acte del proper 5 de maig en què ETA té previst anunciar la seva dissolució és “un aquelarre més de consum intern dels seus seguidors”.
En aquest sentit, ha exigit als etarres que “d’una vegada facin una dissolució real i efectiva” i que col·laborin amb la justícia a “esclarir els més de 300 assassinats i atemptats d’ETA que estan sense resoldre. Potser així pugui creure en el perdó que estan demanant”, ha apuntat.
Respecte al fet que la banda reconegui haver pres decisions equivocades, Vargas ha opinat que “l’error d’ETA és la seva trajectòria, tota l’existència de la banda, des de la primera a l’última de les seves decisions”.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç