El procés d’escolarització del curs 2026/27 començarà el 26 de març
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Un estudi europeu analitza l'impacte que tenen les partícules ultrafines que emeten les aeronaus a 32 aeroports del continents
Les partícules ultrafines dels avions poden afectar els 8 milions de ciutadans de tot l’Estat que viuen prop dels aeroports. Ho revela un treball científic que ha analitzat 32 aeroports europeus, entre ells el de Palma.
Cada dos minuts un avió travessa el cel de Sant Jordi. Viure prop dels aeroports té riscos per la salut: més enllà del renou, també augmenta el risc de patir diabetis, demència o hipertensió arterial. El motiu són les partícules ultrafines que emeten els avions quan cremen combustible. Ho revela un estudi de l’ONG Transport & Environment, que ha analitzat els 32 aeroports amb major trànsit del continent, entre ells el de Palma.
A Europa gairebé 4 milions de persones viuen a manco de 5 kilòmetres de les pistes de grans aeroports, com passa a Sant Jordi. Són les més exposades a aquestes micropartícules. Segons l’estudi, milers de casos d’hipertensió, diabetis i demència es relacionen amb aquestes partícules.
Tot i les advertències de l’OMS, no hi ha cap normativa sobre nivells segurs de micropartícules en aire. Els experts proposen limitar el nombre de vols i canviar el tipus de combustible dels avions.
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial