“Volem veure començar les obres abans de les eleccions“. És el primer que respon a IB3 Notícies la portaveu de la plataforma Volem Tren Llevant, i exregidora socialista a Son Servera, Maria Arenas, després de saludar la “bona notícia” de la inclusió de 30 milions d’euros als pressupostos autonòmics de l’any que ve per fer efectiva l’ampliació de la línia de ferrocarril més enllà de Manacor.
Així ho ha anunciat la presidenta del Govern, Francina Armengol, durant el seu discurs d’aquest dimarts en el debat de política general:
#ÚLTIMAHORA#ENDIRECTE Armengol anuncia que en els pròxims pressuposts de la comunitat inclouran 30 milions d’euros per impulsar la construcció del tren de Llevant. pic.twitter.com/SKbD2G7YJQ
“Que no quedi només en una notícia”, ha dit l’activista de Volem Tren Llevant que inclou veïnats de Capdepera, Son Servera, Sant Llorenç i Artà, i que fa molts d’anys que clamen per la recuperació de l’antiga via fins a la localitat artanenca i també més enllà, fins a Cala Rajada i Cala Millor.
“Hem mantingut reunions amb el Govern on hem expressat la nostra preocupació perquè les obres del tren no suposin prescindir d’una via verda. Volem les dues coses”, diu Arenas en relació a la senda per vianants, ciclistes i cavalls que uneix les poblacions del Llevant aprofitant l’antic traçat del tren i que va crear l’Executiu de Jose Ramón Bauzá en aparcar el projecte ferroviari.
Un altre membre de la Plataforma, de Capdepera, reforça la idea que després d’anys d’altres anuncis, no s’ho acabaran de creure fins que no vegin les obres en marxa. I sobretot, fa esment a la percepció que s’haurà pagat “dues vegades” el ferrocarril, ja que la major part dels doblers del conveni ferroviari signat entre el govern autonòmic i l’estatal l’any 2009 (Antich -Zapatero), mai no arribaren ni foren reclamats quan va canviar el color polític al Consolat.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular