Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Estrenen 'Residents go home', una sàtira musical sobre la realitat que viuen els mallorquins cada estiu
628
Dos dels músics més reconeguts de l’illa, Joan Muntaner ‘Xanguito’ i Juanjo Monserrat, han unit forces per fer befa d’una realitat que fa mal. Residents go home és la seva nova col·laboració: un tema festiu amb rerefons crític que posa veu a la impotència que senten molts residents quan arriba l’estiu.
“És una sàtira que descriu la situació dels residents quan hem d’anar a la platja”, diu Xanguito, “que de vegades preferim quedar-nos a casa, com ara mateix en Juanjo i jo.”
La peça juga amb l’humor i la ironia per fer més digerible una realitat incòmoda. Juanjo Monserrat ho té clar: “Al final, o et poses en pla humor, a riure, a fer una cançó per ballar, o al final et poses a plorar.”
Tot i l’estètica despreocupada, Residents go home llança un avís clar. “Jo crec que anam cap a la boca del monstre capitalista que s’està menjant tot el que troba…”, afirma Xanguito. I Juanjo hi afegeix: “A mi em fa una mescla de vergonya, pena i por al mateix temps”.
Amb ritme i mirada crítica, els dos artistes signen una cançó de l’estiu que posa en qüestió el model turístic i que reflecteix un estiu que, per als residents, sembla cada vegada més difícil de viure.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
El Banc Central Europeu ha triat 10 dissenys finalistes sobre dues temàtiques, cultura europea o patrimoni natural