X

Yolanda Díaz renuncia a ser candidata a les pròximes eleccions generals

La vicepresidenta segona del Govern espanyol assegura que és una decisió “molt meditada” i que ja l’ha comunicada a Pedro Sánchez i a l’espai polític de Sumar

25/02/2026

Yolanda Díaz renuncia a ser candidata a les pròximes eleccions generals

38

La vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, ha anunciat aquest dimecres que no serà candidata en les pròximes eleccions generals, previstes per al 2027. Ho ha fet públic a través d’una carta publicada a la xarxa social Bluesky, en què assegura que es tracta d’una decisió “molt meditada”.

Díaz ha explicat que ja ha comunicat la seva decisió als seus éssers estimats, al conjunt del seu espai polític, Sumar, i al president del Govern, Pedro Sánchez.

En el text, la vicepresidenta reconeix que ja va tenir “moltes reticències” davant la idea de ser candidata a les eleccions generals del 2023. També assenyala que “la política és dura, especialment per a les dones”, tot i que afirma que no es penedeix d’haver fet el pas en aquell moment.

L’anunci arriba en ple procés de refundació de la coalició Sumar, l’espai polític que ella mateixa va articular i liderar en els darrers comicis. Actualment, aquesta aliança integra formacions com Esquerra Unida, Més Madrid i Catalunya en Comú, a més de Moviment Sumar.

Ara queda oberta la incògnita sobre qui encapçalarà aquesta nova etapa de la coalició de cara a les eleccions generals de 2027.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT