El Consell de Mallorca preveu tenir enllestida la zonificació del lloguer turístic a final d’any. Ho ha anunciat el president de la institució insular, Miquel Ensenyat, en el debat de política general. Això significa que, fins a l’estiu de l’any que ve, no quedarà definit a quins municipis es pot fer aquesta activitat. El president també ha anunciat la creació de 360 places per a persones dependents fins a final de legislatura i la trasferència de competències, com la de promoció turística, el 2018. Ensenyat insisteix que el Pacte a la institució insular funciona, i demana consens a la resta de forces polítiques.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.