Les Balears registren l’arribada de 194 migrants entre dijous i aquest divendres
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Dilluns es compleixen 2 anys de l'entrada en vigor de la norma.
El Govern ha obert 135 expedients per incompliment de la llei de residus, però de moment cap no s’ha tancat. És a dir, fins ara encara no s’ha interposat cap multa. Dilluns just es compliran 2 anys de l’entrada en vigor de la norma.
Multes que van dels 300 als gairebé 2 milions d’euros però que, de moment, no s’han fet efectives. El Govern té en marxa més de 130 actes d’inspecció per no complir amb la normativa vigent. Pràcticament totes relacionades amb un mal ús dels residus plàstics.
Segons dades del Govern, des de la posada en marxa de la llei, la generació de rebuig a les Illes va baixar al 2021, en comparació amb el 2019, en prop de 100 mil tones. Si ens centram a Mallorca, amb les darreres dades facilitades per TIRME, aquesta baixada també és notable. La reducció del 2022, comparat amb el darrer any prepandèmic, és de prop de 45 mil tones. Unes xifres que concorden amb l’augment de la recollida selectiva a l’illa.
El més important, continuar fent feina per a conscienciar la població. Conscienciar, per exemple, de fer servir tassons reutilitzables. Cadenes hoteleres com Garden Hotels els posa a disposició dels seus clients a la piscina. Una vegada fets servir, es tornen a fer nets. És un dels molts canvis que s’han hagut de posar en marxa. El més difícil, diuen, és covèncer el client de per què es fan aquests canvis. Sobretot perquè consideren que no hi ha una homogeneïtat empresarial en l’aplicació de la norma.
Abaqua recull prop de 50 tones de plàstic als litorals de les Balears
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
L'han hagut de traslladar a Son Espases en helicòpter a causa de la gravetat prevista de les ferides